For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

محاسبات پایه در آزمایشات شیمیایی و بیولوژیک

پیشگفتار مولفین:

تقریبا در بسیاری از مراحل هر آزمون آزمایشگاهی در زمینه بیوشیمی و شیمی انجام محاسبات یک امر ضروری به شمار می آید. نحوه محاسبات متفاوت بوده، اما غالبا شامل جنبه های پایه و اساسی می گردد.. چه مقدار از یک ماده باید به یک محلول اضافه گردد؟ و چه مقدار باید به یک محیط افزود تا به غلظت مورد نظر رسید؟ چگونه می توانید داده های تجربی خود را در قالب غلظت، مقدار و فعالیت بیان نمایید و واحدهای سنجش را به یکدیگر تبدیل کنید؟ چگونه می توان ترکیب شیمیایی و خواص مواد و در عین حال متغیر ها و ثابت های واکنش های شیمیایی را محاسبه نمود؟

دانشجویان و کارشناسان آزمایشگاه و محققین معمولا نحوه انجام این محاسبات را در دروس شیمی تجزیه یا عمومی فرا می گیرند. با تجربه ایی که ما در این زمینه داشته ای، عموما اصول پایه که بر مبنای آن مشکلات کمی برطرف می شوند، فراموش شده و حتی در مواردی راه هایی استفاده می گردند که تنها موضوع را پیچیده تر می کند و در نهایت افراد را از رسیدن به پاسخ صحیح باز می دارد. روش ما در این کتاب را می توان در یک کلمه خلاصه نمود و آن توجه به ساده بودن روش کار است. این کتاب ضمن پرداختن به جنبه های پیشرفته، برای دانشمندان با تجربه در زمینه شیمی و بیوشیمی کاربرد عملی بسیاری نیز دارد و البته هنوز هم برای یک دانش آموز دبیرستانی نیز مناسب می باشد. در واقع هر فردی با آموزش های محدود در زمینه علم شیمی هم این کتاب را مفید خواهد یافت.....  

پیشگفتار مترجمین:

 در زمانه ایی بسر می بریم که سرعت و دقت دو رکن اساسی آزمایشات شیمیایی و بیوشیمیایی را تشکیل می دهندبه گونه ایی که هر روز شاهد ابداع روش های جدید در این زمینه می باشیم. در کنار آن و همانگونه که مولفین محترم کتاب بدان اشاره کرده اندسادگی استفاده از این روشها نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد، زیرا که پیچیده بودن یک روش لزوما مزیتی برای آن ایجاد نمی نماید. از سوی دیگر گرچه روش های مورد استفاده دائما در معرض نوآوری هستند اما همچنان نیاز به اصول اساسی و پایه جهت اجرا و آموزش آزمون ها به قوت خود باقی مانده است. مطالب کتاب را گرچه می توان در بسیاری از متون درسی یافت اما این مکتوب به دلیل فراهم آوردن بسیاری از نکات که به طور روزمره و مکرر و در قالب یک مجموعه مدون مورد نیاز هستند، از وضعیت استثنایی و ارزش بسیار بالا برخوردار می باشد.در این کتاب صیف گسترده ایی از روشها در نظر گرفته شده و با ذکر مثال از بیان نکات مهم و ضروری فرو گذار نشده است و به یقین می تواند برای کلیه کسانی که به نوعی با آزمایشهای شیمیایی و بیوشیمیایی سر وکار دارند مفید واقع گردد.

فهرست مطالب

نمای روی جلد

Books
ماه: 
September
سال: 
1391

تحت نظارت وف ایرانی